charakter pracy
branża
województwo



Szukanie zaawansowane
Oferty telepracy Oferty pracy Baza danych firm
FirmaFirma
NewsletterNewsletter
Bądź zawsze na biężąco!
Subskrybuj nasz newsletter!


Twój adres e-mail:

Praca w miastachPraca w miastach
Telepraca  Telepraca

Telepraca jest formą pracy wykonywanej zdalnie, poza siedzibą pracodawcy. Telepracownik rozliczany jest na podstawie rezultatów przekazywanych zleceniodawcy przy wykorzystaniu technologii informatycznych (poczty elektronicznej, komunikatorów internetowych).

Telepraca jako forma świadczenia pracy zdobywa coraz szersze grono zwolenników. Ceniona jest ze względu na swoją efektywność i niskie koszty zatrudnienia. Zleceniobiorcy pracują w domu, samodzielnie zarządzając swoim czasem. Telepraca przeznaczona jest przede wszystkim dla tych osób, którym obcy jest kompleks biurowca*, potrafią sami zarządzać czasem przeznaczonym na zlecone zadania.

Telepraca jest również bardzo ważną społecznie formą pracy ze względu na umożliwienie pracy i rozwoju zawodowego osobom niepełnosprawnym, uczącym się oraz opiekującym się dziećmi.

* twórcą terminu „kompleks biurowca” jest Jack M. Nilles amerykański teoretyk i prekursor telepracy, termin ten oznacza nieświadomą potrzebę przebywania w eleganckim gmachu firmy.

Podstawowe grupy zawodowe świadczące telepracę

  • Profesjonaliści i menedżerowie:
    Architekci, Księgowi, Menedżerowie, Specjaliści od marketingu i public relations, Zarządzający personelem, Menedżerowie projektów, Przedstawiciele handlowi i sprzedawcy, Specjaliści z zakresu finansów
  • Personel pomocniczy:
    Pomoc księgowa, Tłumacze, Edytorzy, Badacze (researchers), Projektanci stron internetowych
  • Pracownicy działający „w terenie”:
    Przedstawiciele handlowi, Ankieterzy, Inżynierowie, Inspektorzy, Agenci nieruchomości, Audytorzy, Dziennikarze, Brokerzy ubezpieczeniowi.
  • Pracownicy biurowi:
    Pracujący przy wprowadzaniu danych, Sekretarki, Obsługujący klientów przez telefon.*
*Na podst. A Gillespie, R. Richardson, J.Cornford Rewiew of Telework in Britain 1995

Korzyści z telepracy dla pracowników i firm

  • Korzyści dla pracowników:
    wygoda wynikająca z pracy w domu, oszczędność czasu (eliminacja dodatkowego czasu i kosztów potrzebnych na dojazdy do i z pracy), skupienie uwagi na efektach, wynikach podjętych działań co bardziej stymuluje do działania, motywowanie się do efektywniejszego działania, samodzielne zarządzanie czasem; możliwość elastycznego godzenia pracy z życiem rodzinnym.
  • Korzyści dla pracodawców:
    wzrost efektywności pracowników, ograniczanie kosztów zatrudnienia pracownika, elastyczność w zakresie poziomu zatrudnienia i związanych z tym kosztów, mniejsza absencja, mniejsza rotacja pracowników*
*A. Kniaź, Warsztat w sypialni, http://www.pckurier.pl/archiwum/art0.asp?ID=4743 (07.03.2006)

CzłonkowstwoCzłonkowstwo
Jeżeli nie posiadasz konta w naszym serwisie - założ je teraz!

Zarejestruj się jako:
» osoba fizyczna
» działalność gospodarcza
Oferty tygodniaOferty tygodnia